We are currently making improvements to the Audible site. In an effort to enhance the accessibility experience for our customers, we have created a page to more easily navigate the new experience, available at the web address www.audible.com/access .
La Piccola Dorrit Audiobook

La Piccola Dorrit

Regular Price:$8.53
  • Membership Details:
    • First book free with 30-day trial
    • $14.95/month thereafter for your choice of 1 new book each month
    • Cancel easily anytime
    • Exchange books you don't like
    • All selected books are yours to keep, even if you cancel
  • - or -

Publisher's Summary

Uno dei grandi romanzi di Dickens, scritto tra il 1855 e il 1857, pubblicato in fascicoli mensili Esso è diviso in due libri: Povertà, in cui si parla delle misere condizioni della famiglia Dorrit, la cui madre è morta e il padre è in carcere per debiti, e della bontà della piccola Amy; compare inoltre tutta una folla di piccoli personaggi, seconda la tradizione di Dickens, che si ritroveranno poi nel corso di tutto il libro. Nel secondo volume, lo scenario si sposta dalla prigione all’alta società, suggerendo più volte sall’autore che gli scenari non siano poi tanto diversi. In più occasioni Dickens attacca le istituzioni burocratiche inglesi, nelle quali domina la filosofia del "non-fare"e nell’intralciare coloro che vogliono, invece, fare: il Ministero delle Circonlocuzioni e tutta la razza dei Mollusco sono gli araldi di questa filosofia, che ormai, secondo Dickens ha permeato tutta l’Inghilterra.Cornice musicale: concerto n. 1 di Liszt.

Please Note: This audiobook is in Italian.

Public Domain (P)2013 Silvia Cecchini

What Members Say


There are no reviews for this title yet.

Report Inappropriate Content

If you find this review inappropriate and think it should be removed from our site, let us know. This report will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.

Cancel

Thank you.

Your report has been received. It will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.