Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Einäuglein, Zweiäuglein und Dreiäuglein  By  cover art

Einäuglein, Zweiäuglein und Dreiäuglein

By: Brüder Grimm
Narrated by: Bettina Reifschneider
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $1.43

Buy for $1.43

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

Es war eine Frau, die hatte drei Töchter, davon hieß die älteste Einäuglein, weil sie nur ein einziges Auge mitten auf der Stirn hatte, und die mittelste Zweiäuglein, weil sie zwei Augen hatte wie andere Menschen und die jüngste Dreiäuglein, weil sie drei Augen hatte, und das dritte stand ihr gleichfalls mitten auf der Stirne. Darum aber, dass Zweiäuglein nicht anders aussah als andere Menschenkinder, konnten es die Schwestern und die Mutter nicht leiden. Sie sprachen zu ihm: "Du mit deinen zwei Augen bist nicht besser als das gemeine Volk, du gehörst nicht zu uns."

Public Domain (P)2020 Audio Media Digital

What listeners say about Einäuglein, Zweiäuglein und Dreiäuglein

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.