Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Die Schwestern Rondoli  By  cover art

Die Schwestern Rondoli

By: Guy de Maupassant
Narrated by: Klaus Hemmerle
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $6.01

Buy for $6.01

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

Maupassant stammt aus einer normannischen Gutsbesitzerfamilie. Bereits mit seinem ersten Werk, der Novelle "Fettklößchen", landete er einen großen Erfolg. Es folgte eine unzählige Reihe von Erzählungen. Auch einige Romane schrieb Maupassant. Vor allem aber gilt er bis heute als Meister der Novelle. Auch "Die Schwestern Rondoli" sind so eine Meistererzählung. In ihr teilt das seltsame Mädchen Francesca zuerst das Eisenbahnabteil und später auch das Bett mit einem Franzosen, der durch Italien reist. Ein Jahr später will er sie erneut in Genua besuchen, aber sie ist nicht da. Allerdings gibt es noch eine Schwester namens Carlotta.

Regie: Michael Utz

©gemeinfrei. Übersetzung von Ernst Sander und Irma Schauber-Sander (P)2011 SWR

What listeners say about Die Schwestern Rondoli

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.