Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Der Streit um den Sergeanten Grischa  By  cover art

Der Streit um den Sergeanten Grischa

By: Arnold Zweig
Narrated by: Heinz Pielbusch, Ernst Kösling, Lothar Rollauer, Sepp Wäsche, Hans Heinz Klüfer, Hans Goguel
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $6.01

Buy for $6.01

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

Der Sergeant Grischa, der unscheinbare, gutmütige Russe mit der leidenschaftlichen Seele wird zum Anlass dafür, dass Disziplin und Menschlichkeit kollidieren. Im März 1917 war er aus einem Kriegsgefangenenlager in Litauen geflohen. Er wollte nach Hause, ostwärts, zu seinem Kind, das er noch nicht kennt. Als eine Streife ihn gefangen nimmt, folgt er dem Rat der Partisanin Babka. Ahnungslos gibt er sich als der verstorbene Überläufer Bjuschew aus. Er wird der Spionage verdächtigt und zum Tode verurteilt. Von nun an wird sein Schicksal zu einem juristischen Fall, zu einer Frage der Kompetenzen.

Bearbeitung: Karl-Heinz Rabe, Regie: Wolfgang Schenck, Musik: Bernd Stenger.

©1949 / 2008 Aufbau Verlag GmbH & Co. KG, Berlin (P)1960 SR

More from the same

What listeners say about Der Streit um den Sergeanten Grischa

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.