We are currently making improvements to the Audible site. In an effort to enhance the accessibility experience for our customers, we have created a page to more easily navigate the new experience, available at the web address www.audible.com/access.
Naja Tripudians | [Annie Vivanti]

Naja Tripudians

Pubblicato nel 1920, dopo il grande successo de I Divoratori e di Vae Victis, con questo romanzo la Vivanti non teme di sporcarsi, tuffandosi nelle perversioni e malvagità dei vizi emergenti nella sua epoca. E, come una foglia di loto, la sua scrittura ne esce pulita, intoccata dal fango. Dice il Corriere della Sera, a commento dell’uscita del libro: "Ed ecco ora il romanzo che avvince e fa rabbrividire, l' opera d' arte che spicca il volo dalla realtà ed è fantasia, Naja Tripudians di Annie Vivanti.
Regular Price:$2.80
  • Membership Details:
    • First book free with 30-day trial
    • $14.95/month thereafter for your choice of 1 new book each month
    • Cancel easily anytime
    • Exchange books you don't like
    • All selected books are yours to keep, even if you cancel
  • - or -

Your Likes make Audible better!

'Likes' are shared on Facebook and Audible.com. We use your 'likes' to improve Audible.com for all our listeners.

You can turn off Audible.com sharing from your Account Details page.

OK

Publisher's Summary

Pubblicato nel 1920, dopo il grande successo de I Divoratori e di Vae Victis, con questo romanzo la Vivanti non teme di sporcarsi, tuffandosi nelle perversioni e malvagità dei vizi emergenti nella sua epoca. E, come una foglia di loto, la sua scrittura ne esce pulita, intoccata dal fango. Dice il Corriere della Sera, a commento dell’uscita del libro: "Ed ecco ora il romanzo che avvince e fa rabbrividire, l' opera d' arte che spicca il volo dalla realtà ed è fantasia, Naja Tripudians di Annie Vivanti. L'idillico e il tragico vi fanno un violento contrasto... ma l' idillio è come una maschera lieve che cade e scopre il volto dell' orrore. La catastrofe è presentata con una potenza a cui non si resiste.

Singolare nella sua sobrietà formidabile è la chiusa. Un romanzo che non si confonde con gli altri: la voce che canta più alta e più sicura sulle mediocri orchestre e sui cori sguaiati. Cornice musicale: Verklarte Nacht, di Arnold Schoenberg

Please Note: This audiobook is in Italian.

©1920 Public domain (P)2013 Silvia Cecchini

What Members Say


There are no listener reviews for this title yet.

    There are no listener reviews for this title yet.

Report Inappropriate Content

If you find this review inappropriate and think it should be removed from our site, let us know. This report will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.

Cancel

Thank You

Your report has been received. It will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.