Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Gyges und sein Ring  By  cover art

Gyges und sein Ring

By: Friedrich Hebbel
Narrated by: Mathias Wieman, Maria Becker, Will Quadflieg, Ingeborg Christiansen, Hilde Makulicz
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $7.12

Buy for $7.12

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

Der Augenmensch Kandaules, der die Dinge sieht, wie sie sind, erhält von seinem griechischen Freund Gyges einen Ring mit der magischen Kraft, seinen Träger unsichtbar zu machen. So kann er noch das letzte Geheimnis, das ihm anvertraut ist, lüften - er lädt Gyges ein, unbemerkt in sein Schlafzimmer zu kommen, um die Schönheit seiner Frau zu bewundern.

Die Aufklärung, die entschleiern muss, kein Geheimnis verträgt, immer "kommuniziert" und an die Öffentlichkeit zerrt, steht in diesem Stück gegen die alte Kraft des Glaubens und der Bedeutsamkeit, der Repression und des Fanatismus, die unversöhnlich, blutschreierisch und überdreht jede Grenzverletzung für eine Lebens- und Weltfrage hält.
©1958 WDR (P)2015 WDR mediagroup

What listeners say about Gyges und sein Ring

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.