Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Ein anarchistischer Bankier  By  cover art

Ein anarchistischer Bankier

By: Fernando Pessoa
Narrated by: Hanns Zischler
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $7.85

Buy for $7.85

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

Selbstverständlich sei er immer noch ein Anarchist, erklärt der Bankier seinem reichlich verdutzten Gast. Es ist dies der Auftakt zu einem langen Monolog, der beweisen soll, warum ausgerechnet er, der Bankier, der wahre Anarchist sei. Alle Fiktionen der Gesellschaft habe er abschaffen wollen. Dabei sei er zu der Überzeugung gelangt, man müsse allein kämpfen, niemanden außer sich selbst könne man aus den Zwängen des Kapitalismus befreien. Eben das habe er durch das Anhäufen von Geld getan. Er hat sich die Freiheit erworben und ist damit am Ziel angekommen.

Hanns Zischler liest Pessoas raffiniertes Spiel mit der Logik und stellt dabei einmal mehr seine Meisterschaft unter Beweis.
©2017 Der Audio Verlag (P)2017 Der Audio Verlag

What listeners say about Ein anarchistischer Bankier

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.