Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Der kleine Wassermann  By  cover art

Der kleine Wassermann

By: Otfried Preußler
Narrated by: Andreas Steinhöfel
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $9.45

Buy for $9.45

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

Zum Jubiläum: Andreas Steinhöfel liest Der kleine Wassermann.

Den kleinen Wassermann mit seinen grünen Haaren, den Hosen aus Fischschuppen und der roten Zipfelmütze lieben Kinder, Eltern und Großeltern gleichermaßen. Andreas Steinhöfel war acht Jahre alt, als er die Abenteuer des kleinen Schlingels aus dem Mühlenweiher zum ersten Mal las. Zum Jubiläum des Kinderbuchklassikers liest er nun sein Herzensbuch mit viel Spaß und Feinsinn für die Poesie dieser wundervollen Wasserwelt, die Otfried Preußler vor 65 Jahren schuf. Ein wahres Hörvergnügen für die ganze Familie!

©2021 Otfried Preußler (P)2021 Hörbuch Hamburg HHV GmbH

Critic reviews

Bei Otfried Preußler wird Kindheit zum Abenteuer.
-- Andreas Steinhöfel

What listeners say about Der kleine Wassermann

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.