Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Der Unbekannte  By  cover art

Der Unbekannte

By: Julien Green
Narrated by: Rüdiger Vogler
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $8.59

Buy for $8.59

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

Nachdem Julien Green 1998 gestorben war, fand man in seiner Pariser Wohnung das Manuskript seines letzten Romans: "Der Unbekannte".

Der Inhalt: Als Vivien, 20 Jahre, in Paris aus dem Haus stürmt, wird ihm ein teuflischer Pakt vorgeschlagen: Ein etwa doppelt so alter Herr fordert seine Jugend, er will die Welt noch einmal mit den Augen des Jüngeren sehen. Obwohl Vivien entrüstet ablehnt, stürzt er jetzt in einen Strudel, in dem sein Leben wie im Zeitraffer vergeht.

Julien Green erzählt auf verblüffend heitere Weise vom Tagtraum eines jungen Mannes und stellt die zentrale Frage: Wer ist der Unbekannte in mir, der Ich sagt?
©2011 Carl Hanser Verlag,München. Aus dem Französischen von Elisabeth Edl (P)2012 SWR

More from the same

What listeners say about Der Unbekannte

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.