Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Das Auge des Leoparden  By  cover art

Das Auge des Leoparden

By: Henning Mankell
Narrated by: Robert Dölle
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $17.86

Buy for $17.86

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

Eigentlich hatte der junge Mann nur eine kurze Reise nach Afrika machen wollen, aber dann war er neunzehn Jahre geblieben. Statt in Uppsala sein Jurastudium zu beenden, übernimmt er in Lusaka die Hühnerfarm einer weißen Engländerin, deren Mann im Busch verschollen ist. Doch nach einem schrecklichen Anschlag auf seine Nachbarn mehren sich die Zeichen, dass die Reformpläne des jungen Mannes gefährliche Gegner haben.
(c) + (p) 2007 Der Hörverlag, übersetzt von Paul Berf

Critic reviews


Ein spannender und kluger, keineswegs pessimistischer Roman, der in eindrücklichen Bildern über die Faszination und die Fremdheit des ‚dunklen Kontinents‘ reflektiert.
-- Neue Zürcher Zeitung

What listeners say about Das Auge des Leoparden

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.