MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT  Por  arte de portada

MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

De: Radio Kielce
  • Resumen

• Każda podróż jest przygodą, dostarcza wrażeń, ale jednocześnie kształci. Zapraszamy do podróżowania z Radiem Kielce – „Muzyczne podróże” w soboty po godz. 10. Wszystkie audycje „Muzyczne podróże” są dostępne do odsłuchania na portalu podcasty.radiokielce.pl.
    Copyright Radio Kielce
Episodios
  • Muzea w Izraelu
    Jun 8 2024
    Mimo trwającej wojny odwiedziliśmy Izrael. Obok popularnych turystycznych atrakcji, warto zwiedzić też mniej oczywiste miejsca tego kraju. Należą do nich muzea, będące prawdziwą skarbnicą archeologii, etnografii, sztuki i lokalnej historii, przyciągające turystów z całego świata. W tym kraju jest ponad 200 muzeów, znajdujących się w miastach, miasteczkach i kibucach. Odwiedziliśmy Muzeum Narodu Żydowskiego ANU i Muzeum Sztuki w Tel Awiwie z Pawilonem Sztuki Współczesnej Heleny Rubinstein. Byliśmy w Muzeum Ilany Goor w sercu Jaffy, a w Jerozolimie zwiedziliśmy Muzeum Izraela oraz Muzeum Sztuki Islamskiej. Zajrzeliśmy też do Mishkan Museum Of Art w kibucu Ein Harod i Muzeum Bojowników Gett. Gościem Jerzego Jopa była Magdalena Kusztal, jeszcze niedawno kierująca Instytutem Polskim w Tel Awiwie, wieloletnia dyrektorka Kieleckiego Centrum Kultury.
    42 m
  • Pocztówki z Japonii
    Jun 1 2024
    Zwiedzanie kraju kwitnącej wiśni rozpoczęliśmy w Hiroszimie, skąd wybraliśmy się na wyspy Miyajima i Sakurajima, oferującą kąpiele w gorącym piasku wulkanicznym. Z kolei były: trekking w Kirishima National Park, kąpiele w gorących źródłach Beppu, wycieczka rowerowa widokową trasą Shimanami Kaido, podziwianie zamków w Okayamie i Osace, spacery po Nara i Kioto. Szukaliśmy śladów samurajów w Kanazawie. Zaproponowaliśmy wizytę w skansenie Hida no Sato w Takayamie i na farmie wasabi w Matsumoto. Ostatnim punktem programu było Tokio, skąd wyruszyliśmy na wycieczkę do Nikko z grobowcami szogunów. Gościem Jerzego Jopa był Mirosław Lubarski, doradca zarządu w Grupie Polskie Składy Budowlane Handel, podróżnik, fotografik.
    33 m
  • Ruch lodu, czyli podróż przez topniejącą Arktykę
    May 25 2024
    Rejs polarny jachtem „Magnus Zaremba”, pod dowództwem kapitana Eugeniusza Moczydłowskiego, w otoczeniu majestatycznych lodowców – to główny punkt naszego programu. Podpatrywaliśmy życie dzikich zwierząt tam, gdzie poluje największy drapieżnik na Ziemi, niedźwiedź polarny. Gościem Jerzego Jopa był Kuba Witek, filmowiec, podróżnik i autor książek, który wziął udział w ekspedycji naukowej AREX 2019 na Spitsbergen, zorganizowanej przez Instytut Oceanologii PAN Sopocie. Cel wyprawy to badania Arktyki związane ze zmianą klimatu, a kierował nią prof. Jan Marcin Węsławski, wychowanek prof. Stanisława Siedleckiego, założyciela Polskiej Stacji Polarnej Hornsund.
    33 m

Lo que los oyentes dicen sobre MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

Calificaciones medias de los clientes

Reseñas - Selecciona las pestañas a continuación para cambiar el origen de las reseñas.