We are currently making improvements to the Audible site. In an effort to enhance the accessibility experience for our customers, we have created a page to more easily navigate the new experience, available at the web address www.audible.com/access.
Call anytime(888) 283-5051
 >   > 
I Misteri del Vaticano: Il Massacro delle Guardie Svizzere [The Mysteries of the Vatican: the Massacre of the Swiss Guards] | [Jacopo Pezzan, Giacomo Brunoro]

I Misteri del Vaticano: Il Massacro delle Guardie Svizzere [The Mysteries of the Vatican: the Massacre of the Swiss Guards]

Sono circa le nove di sera del 4 maggio 1998 quando una suora sente dei rumori di colpi di arma da fuoco provenire da un appartamento non lontano dal Palazzo Apostolico di Roma. La suora corre e trova la porta dell'appartamento aperta. Si affaccia all'interno e scopre così uno dei più gravi delitti mai compiuti all'interno della città del Vaticano: in un lago di sangue trova il corpo del neo comandante delle guardie svizzere Alois Estermann, di sua moglie Gladys Meza Romero e del vice caporale Cedric Tornay.
Regular Price:$7.69
  • Membership Details:
    • First book free with 30-day trial
    • $14.95/month thereafter for your choice of 1 new book each month
    • Cancel easily anytime
    • Exchange books you don't like
    • All selected books are yours to keep, even if you cancel
  • - or -

Your Likes make Audible better!

'Likes' are shared on Facebook and Audible.com. We use your 'likes' to improve Audible.com for all our listeners.

You can turn off Audible.com sharing from your Account Details page.

OK

Publisher's Summary

Sono circa le nove di sera del 4 maggio 1998 quando una suora sente dei rumori di colpi di arma da fuoco provenire da un appartamento non lontano dal Palazzo Apostolico di Roma. La suora corre e trova la porta dell'appartamento aperta. Si affaccia all'interno e scopre così uno dei più gravi delitti mai compiuti all'interno della città del Vaticano: in un lago di sangue trova il corpo del neo comandante delle guardie svizzere Alois Estermann, di sua moglie Gladys Meza Romero e del vice caporale Cedric Tornay. Per questo orrendo delitto abbiamo una ricostruzione ed una verità ufficiali, ma ancora oggi in molti si domandano come siano andate davvero le cose. Pezzan e Brunoro ripercorrono passo dopo passo questa vicenda per cercare di capire se può esistere una verità alternativa a quella stabilita dai tribunali della Santa Sede, nel tentativo di districare uno dei casi più torbidi ed ingarbugliati della recente storia vaticana.

Please note: This audiobook is in Italian.

©2011 LA CASE (P)2011 LA CASE

What Members Say


There are no listener reviews for this title yet.

    There are no listener reviews for this title yet.

Report Inappropriate Content

If you find this review inappropriate and think it should be removed from our site, let us know. This report will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.

Cancel

Thank You

Your report has been received. It will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.