We are currently making improvements to the Audible site. In an effort to enhance the accessibility experience for our customers, we have created a page to more easily navigate the new experience, available at the web address www.audible.com/access.
 >   > 
Il libro degli snobs [The Book of Snobs] | [William Thackeray]

Il libro degli snobs [The Book of Snobs]

Qual è davvero il significato della parola snob, che viene introdotta e illustrata da Thackeray nel 1846? Lui stesso sostiene che il significato non è preciso, ma che di fatto gli snobs sono dappertutto, e sono il veleno della “terra della libertà”, l’Inghilterra.Il “Punch”, giornale satirico dell’epoca, pubblicò 17 articoli di Thackeray sul tema, e la loro raccolta formò poi questo libro divertente, acuto, e appassionato.
Regular Price:$1.40
  • Membership Details:
    • First book free with 30-day trial
    • $14.95/month thereafter for your choice of 1 new book each month
    • Cancel easily anytime
    • Exchange books you don't like
    • All selected books are yours to keep, even if you cancel
  • - or -

Your Likes make Audible better!

'Likes' are shared on Facebook and Audible.com. We use your 'likes' to improve Audible.com for all our listeners.

You can turn off Audible.com sharing from your Account Details page.

OK

Publisher's Summary

Qual è davvero il significato della parola snob, che viene introdotta e illustrata da Thackeray nel 1846? Lui stesso sostiene che il significato non è preciso, ma che di fatto gli snobs sono dappertutto, e sono il veleno della “terra della libertà”, l’Inghilterra.Il “Punch”, giornale satirico dell’epoca, pubblicò 17 articoli di Thackeray sul tema, e la loro raccolta formò poi questo libro divertente, acuto, e appassionato. E, nonostante la differenza geografica e temporale, possiamo ancora oggi ben riconoscere i soggetti descritti, e, perché no, anche individuare in noi stessi tracce di questo veleno insinuante: lo snobismo. Questo consiste nel guardare ad altri come se fossero socialmente inferiori, ma anche, sostiene l’autore, come fossero superiori: lo snobismo intorbida le relazioni umane in entrambe le direzioni…Cornice musicale: la marcia di Radetsky, di Strauss.

Please note: This audiobook is in Italian.

Public Domain (P)2013 Silvia Cecchini

What Members Say


There are no listener reviews for this title yet.

    There are no listener reviews for this title yet.

Report Inappropriate Content

If you find this review inappropriate and think it should be removed from our site, let us know. This report will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.

CANCEL

Thank You

Your report has been received. It will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.