Prime logo Prime members: New to Audible?
Get 2 free audiobooks during trial.
Pick 1 audiobook a month from our unmatched collection.
Listen all you want to thousands of included audiobooks, Originals, and podcasts.
Access exclusive sales and deals.
Premium Plus auto-renews for $14.95/mo after 30 days. Cancel anytime.
Das Marmorbild  By  cover art

Das Marmorbild

By: Joseph von Eichendorff
Narrated by: Ingo Hülsmann
Try for $0.00

$14.95/month after 30 days. Cancel anytime.

Buy for $5.58

Buy for $5.58

Pay using card ending in
By confirming your purchase, you agree to Audible's Conditions of Use and Amazon's Privacy Notice. Taxes where applicable.

Publisher's summary

In einem verwunschen wirkenden Garten erblickt der junge Edelmann Florio die Marmorstatue einer schönen Frau und kann ihr Gesicht nicht mehr vergessen. Als er dann plötzlich eine Dame kennen lernt, die der Statue wie aus dem Gesicht geschnitten ist, verliebt er sich in sie und lebt dafür, sie wiederzusehen. Doch als er ihr in ihren Garten folgt, scheint hinter dem, was er sieht, noch eine zweite Wirklichkeit zu liegen, die seine Liebe bedroht.

Joseph von Eichendorff (1788-1857) gehört zu den wichtigsten Schriftstellern des frühen 19. Jahrhunderts. Seine Gedichte bilden einen Höhepunkt der romantischen Lyrik und seine poetischen Erzählungen sind bis heute unvergessene Klassiker.

(c) 2006 Argon Verlag

What listeners say about Das Marmorbild

Average customer ratings

Reviews - Please select the tabs below to change the source of reviews.