We are currently making improvements to the Audible site. In an effort to enhance the accessibility experience for our customers, we have created a page to more easily navigate the new experience, available at the web address www.audible.com/access.
Con gli occhi chiusi [With Eyes Closed] | [Federigo Tozzi]

Con gli occhi chiusi [With Eyes Closed]

Con gli occhi chiusi venne scritto nel 1913 a Castagneto ed è un racconto di spunto autobiografico; nella figura di Pietro, tormentato e inquieto, viene rappresentato lo stesso scrittore; nel personaggio di Domenico, rude e avido, il padre di Federigo che veniva chiamato, alla trattoria che gestiva, Ghigio del Sasso; Ghisola è una ragazza di nome Isola che il giovane Federigo amò dal 1899 fino al 1903 e il podere di Poggio a' Meli è il Castagneto.
Regular Price:$2.80
  • Membership Details:
    • First book free with 30-day trial
    • $14.95/month thereafter for your choice of 1 new book each month
    • Cancel easily anytime
    • Exchange books you don't like
    • All selected books are yours to keep, even if you cancel
  • - or -

Your Likes make Audible better!

'Likes' are shared on Facebook and Audible.com. We use your 'likes' to improve Audible.com for all our listeners.

You can turn off Audible.com sharing from your Account Details page.

OK

Publisher's Summary

Con gli occhi chiusi venne scritto nel 1913 a Castagneto ed è un racconto di spunto autobiografico; nella figura di Pietro, tormentato e inquieto, viene rappresentato lo stesso scrittore; nel personaggio di Domenico, rude e avido, il padre di Federigo che veniva chiamato, alla trattoria che gestiva, Ghigio del Sasso; Ghisola è una ragazza di nome Isola che il giovane Federigo amò dal 1899 fino al 1903 e il podere di Poggio a' Meli è il Castagneto. L'opera può considerarsi il progenitore del romanzo esistenzialista, e, anche se all’inizio non ebbe un grande successo, nell'ultimo decennio del Novecento, con i saggi di Giacomo Debenedetti, Alberto Moravia, Carlo Cassola, Luigi Baldacci, è stato ampiamente rivalutato e la sua opera è stata collocata al vertice della letteratura del secolo. Cornice musicale: dalla quinta sinfonia di Gustav Mahler.

Please note: This audiobook is in Italian.

Public Domain (P)2013 Silvia Cecchini

What Members Say


There are no listener reviews for this title yet.

    There are no listener reviews for this title yet.

Report Inappropriate Content

If you find this review inappropriate and think it should be removed from our site, let us know. This report will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.

CANCEL

Thank You

Your report has been received. It will be reviewed by Audible and we will take appropriate action.